Overslaan en naar de inhoud gaan

06 - 12 12 57 34

Ruiterkampen

3 paarden rijden om een water

Ondanks alle corona maatregelen kunnen wij wel met aanpassingen de ruiterkampen laten plaatsvinden.

Protocol voor ruiterkamp bij Manege Gerner 01-10-2020

Corona coördinator: Ineke Roetert

Adres: Wagteveldweg 3a 7722 SG Dalfsen

Telefoonnummer: 06-12125734

Met dit protocol kunnen we voor de jeugd t/m 12 jaar en jongeren van 13 t/m 18 jaar op Manege Gerner zorgen voor een veilig en verantwoord georganiseerd ruiterkamp vol plezier.  Kernpunt hierin is dat de veiligheid en gezondheid van iedere kampdeelnemer en personeel gewaarborgd is. De basis voor dit document is het Protocol zomerkampen in 2020  www.wegaanopzomerkamp.nl 

Dit document beschrijft welke maatregelen Manege Gerner zal toepassen om ruiterkampen in de zomer van 2020 verantwoord te organiseren.

Maatregelen Manege Gerner

 

  • Dit protocol beschrijft met de geldende regels in acht genomen hoe het ruiterkamp op onze accommodatie wordt georganiseerd. Het sportprotocol van NOC*NSF (www.nocnsf.nl/sportprotocol) wordt in acht genomen voor de sportactiviteiten en het protocol Zomerkampen in 2020 (www.wegaanopzomerkamp.nl) geldt als basis voor de overige activiteiten.
  • Voor kampdeelnemers t/m 12 jaar geldt geen 1,5 meter regel. Voor jongeren van 13 t/m 18 geldt er wel een 1,5 meter regel met uitzondering voor de sport- en spelactiviteiten. Volwassenen dienen te allen tijde 1,5 meter afstand in acht te nemen.
  • Er is een scheiding gemaakt van kampdeelnemers (door middel van een zogenaamde “kampbubbel") met reguliere klanten. Het doel is om de kampdeelnemers niet te ‘mengen’ met reguliere klanten en daarmee eventuele besmetting zo veel mogelijk te voorkomen.
  • Er is extra aandacht voor het reinigen van sanitair en er is een aparte sanitaire voorziening voor kampdeelnemers en personeel. Wij zorgen er samen met ons personeel/vrijwilligers voor dat deze vier keer per dag wordt schoon gemaakt.
  • Het aantal personen in de kampbubbel is maximaal tien. Op onze accommodaties zijn er maximaal drie bubbels. Hierbij wordt rekening gehouden met het vanuit overheidswege maximale aantal personen voor een samenkomst
  • Personeel houdt 1,5 meter afstand tot elkaar. Het personeel beperkt fysiek contact met kinderen tot wat noodzakelijk is en houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand.
  • Toeschouwers en bezoekers hebben geen toegang tot onze locatie.

Voorafgaand aan het kamp

  • Alle deelnemers worden voorafgaand aan het kamp aan een gezondheidsvragen (zogenaamde triage) onderworpen. Deze triage is opgesteld door het RIVM. Potentiële kampdeelnemers die klachten hebben of op een van de gestelde vragen Ja beantwoord kan niet aan het kamp worden deelgenomen. 
  • Ouder(s)/verzorger(s) brengen en halen voor zover mogelijk hun kind zelf naar/van onze accommodatie. Zij blijven niet langer dan noodzakelijk.
  • Wij houden een presentielijst bij van alle kampdeelnemers en overige personen die aanwezig zijn tijdens het ruiterkamp

Kinderen t/m 12 jaar  

  • Activiteiten vinden zo veel mogelijk in de buitenlucht plaats. Onze instructeurs, trainers en personeel houden zo veel mogelijk 1,5 meter afstand tot de kampdeelnemers en elkaar.  
  • Toeschouwers en/of bezoekers hebben tijdens het ruiterkamp geen toegang tot onze locatie.
  • Kinderen in de groep t/m 12 jaar worden in een kampbubbel gehouden gedurende het ruiterkamp. Binnen een kampbubbel kunnen kinderen binnen én buiten samen spelen, eten en slapen zonder de 1,5 meter-regel in acht te nemen.
  • Indien er in de kampbubbel iemand uit de groep van 13 t/m 18 jaar aanwezig is, gelden voor de gehele kampbubbel afspraken voor de oudste doelgroep.

Jeugd 13 t/m 18 jaar  

          Activiteiten vinden zo veel mogelijk in de buitenlucht plaats. Binnen de kampbubbel kunnen jongeren buiten samen sport-, spel- en  bewegingsactiviteiten doen zonder de 1,5 meter regel in acht te nemen.

  • Bij activiteiten zoals kampvuuravonden, eten en slapen (zowel binnen als buiten) wordt door de jongeren 1,5 meter afstand in acht genomen.
  • Personeel houdt 1,5 meter afstand tot elkaar en tot de kampdeelnemers.

Volwassenen

 

  • Activiteiten vinden zo veel mogelijk in de buitenlucht plaats. Binnen de kampbubbel kunnen volwassenen buiten samen sport-, spel- en bewegingsactiviteiten waarbij zij de 1,5 meter regel in acht nemen.
  • Onze instructeurs, trainers en personeel houden 1,5 meter afstand tot de kampdeelnemers en elkaar.  
  • Wij organiseren geen activiteiten voor volwassenen waarbij geen 1,5 meter afstand niet gegarandeerd kan worden.  

 

Activiteiten

Uitgangspunt is dat zoveel mogelijk activiteiten in de buitenlucht georganiseerd worden.

  • Voor paardrijlessen en andere paardgerelateerde activiteiten verwijzen wij naar de maatregelen die ook gelden voor onze reguliere paardgerelateerde activiteiten.
  • Indien activiteiten buiten de kampbubbel plaatsvinden wordt dit geregistreerd voor een eventueel contactonderzoek later.
  • Kampdeelnemers en personeel blijven zoveel mogelijk op eigen terrein. Voor activiteiten buiten het kampterrein houden wij ons aan de geldende overheidsmaatregelen met betrekking tot afstand en hygiëne.
  • De bonte avond voor groepen van af 13 jaar vindt alleen plaats indien wij 1,5 meter afstand kunnen garanderen. 
  • Indien contact met een externe noodzakelijk is dan zorgen wij ervoor dat onze deelnemers 1,5 afstand houden tot deze externe.
  • Materiaal welke gebruikt is zal naderhand gereinigd worden conform voorschrijften.

Slapen

  • Kinderen t/m 12 jaar kunnen bij elkaar in één ruimte slapen. Voor kampdeelnemers vanaf 13 jaar geldt dat 1,5 meter in acht genomen wordt.
  • Het uitgangspunt is dat personeel en andere betrokkenen, zoals de kookploeg, zoveel mogelijk individueel slapen.
  • Een uitzondering geldt voor maximaal twee personeelsleden die samen bij de jongeren of in een directe ruimte nabij de jongeren slapen, zodat deze gedurende de nacht in geval van nood te bereiken zijn voor de kampdeelnemers.
  • Er is minimaal 1,5 meter afstand tussen de bedden van het personeel onderling en de bedden van de kampdeelnemer onderling.
  • De slaapruimte wordt voldoende geventileerd.

Eten/drinken en koken

  • Een personeelslid schenkt drank in en een personeelslid serveert het eten.
  • Het eten wordt door de kampdeelnemers afgehaald aan de bar.
  • Jongeren vanaf 13 jaar en volwassenen eten op 1,5 meter. Het aantal personen aan een tafel is beperkt tot 4 per tafel.

EHBO

Wij houden ons tijdens het ruiterkamp aan de richtlijnen van het Rode Kruis: https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ehbo-verlenen-tijdens-corona/

Communicatie

 

Op de accommodatie zijn posters opgehangen om de hygiëne- en gedragsregels die tijdens het kamp gelden duidelijk te maken aan de kampdeelnemers.

  • Alle kampdeelnemers die op onze accommodatie komen voor een ruiterkamp ontvangen via mail of whats app een bericht met de regels op onze accommodatie. Voor jonge ruiters t/m 12 jaar wordt richting de ouders/verzorgers gecommuniceerd.
  • De hygiëne- en gedragsregels zijn duidelijk zichtbaar op onze website www.manege-gerner.nl
  • Personeel en vrijwilligers zullen op de hoogte worden gebracht van dit protocol en ook zij dienen zich uiteraard te houden aan de voorgeschreven maatregelen.

Wedstrijden 

  • Tijdens het ruiterkamp vindt er geen wedstrijd plaats met een ranking en prijsuitreiking.

 

Ruiterkamp op manege Gerner

Wat super, je bent op onze pagina gekomen, dit is niet voor niets! Wij organiseren prachtige zomerkampen en  een herfstkamp en een voorjaarskamp en nog 3 daagses, en thema weekenden..

Onze kampen zijn anders dan een doorsnee kamp. Wat er zo speciaal is, dat zou je moeten ervaren, we adverteren eigenlijk heel weinig en het wordt steeds drukker, dat betekent dat de mond op mond reclame heel goed werkt. Tijdens onze kampen mag je namelijk vooral jezelf zijn. Er is oog en aandacht voor jou.... Het is fijn als je goed kan rijden, maar het hoeft niet. Toch is het ook heel leerzaam om op een diervriendelijke manier nog beter te leren paardrijden. Onze instructie, is aanwezig voor alle niveaus.

De kampen zullen zijn voor kids vanaf 6 jaar tot ongeveer 16. Ben je ouder, dan mag je natuurlijk meedoen, maar dan ben je wel qua leeftijd in de minderheid. De ervaring is dat de meesten dit ook gewoon heel erg leuk vinden. En onze paarden willen uiteraard ook in de zomer aan het werk. De zomerkampen (ongeveer 25 deelnemers) bij uitzondering meer, zullen ook drukker zijn dan bv de herfstkampen. Tijdens de herfst en voorjaars kampen  zijn er verwachten we minimaal 6 en maximaal 14 deelnemers.

De weekenden zullen meer ingericht worden voor de wat oudere leeftijdsgroepen. We starten dan op vrijdag eind van de middag en eindigen op zondag eind van de middag. Tijdens de weekenden zullen we ook andere thema's gaan  . Denk dan aan; Ruiterbewijsweekend, of gewoon buiten rij weekend. Maar een springweekend is ook mogelijk, of een intuitief trainingsweekend met paard... Deze data zal op de agenda komen te verschijnen en ook op onze facebook pagina; ruiterkamp manege Gerner.

DATA ruiterkampen 2020, 

wk 18  27 april t/m 1 mei

wk 28   6 t/m 10 juli

wk 29 13 t/m 17 juli

wk 32  3  t/m   7 aug

wk 33 10 t/m 14 aug De trektocht, infomatie is te vinden bij de activiteit zelf.

 

Mee te nemen tijdens een ruiterkamp;

Matje, of luchtbed, slaapzak, kussen, rijkleding, cap, laarzen of chaps met jodhpur schoenen, toiletspullen, handdoeken, zwemkleding, vrijetijdskleding, slippers, gewone schoenen, zaklamp, regenjas, goed humeur....Je telefoon en snoep mag je thuislaten, een fototoestel is handig.

Facebookpagina ruiterkamp

Lees meer over de ruiterkampen of kies een datum en meld je aan. Ook voor het meeneemlijstje..

Als inschrijven via onderstaande aanmeldknoppen niet lukt om welke reden dan ook, print dan het inschrijfformulier hieronder uit, vul het in incl handtekening kan het daarna verzonden worden. Via een scan per mail of met de post. Of stuur een bericht via het contact formulier.